Egy jól átgondolt iskolaudvar kialakítása lehetővé teszi a tér koherens strukturálását
Az iskolai játszótér két küldetést teljesít:
- Oktatási küldetés: irányított játékos tevékenység és meghatározott pedagógiai célok, amelyek megkönnyítik a gyermek tanulását és fejlődését. A játszótér lehetőséget ad a pedagógusnak tanítási módszereinek változatos alkalmazására.
- Szórakoztató küldetés: spontán, szabályoktól mentes játék, amelyben a gyermek felfedezi környezetét és új ismereteket szerez. A játékos szünet segíti a gyermeket abban, hogy frissebben és fogékonyabban térjen vissza az órára.
Oktatási és szabadidős megoldások
Szabadidős kialakítás
Színes és vonzó környezetben a gyerekek szabadon fedeznek fel változatos játékot és pedagógiai helyzeteket. Biztonságban mozognak a hatályos szabványoknak megfelelő berendezéseknek és az önállóságot elősegítő, ugyanakkor védelmet biztosító elrendezésnek köszönhetően.
Játékos-sportos kialakítás
Egy dinamikus térben a gyerekek kihívások elé állnak sport- és játékeszközökön, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást. Ez a helyszín szabadon vagy irányítottan hozzájárul a napi ajánlott 30 perc mozgás eléréséhez.
Befogadó kialakítás
Egy befogadó iskolaudvarban minden gyermek igényeit figyelembe veszik, így mindenkinek lehetősége nyílik a játékra nemtől, fizikai képességektől vagy fogyatékosságtól függetlenül. Ez az átfogó befogadási szemlélet teljes mértékben támogatja fejlődésüket és kiteljesedésüket.
Tematikus kialakítás
Egy személyre szabott térben a gyerekek szabadon engedhetik képzeletüket varázslatos vagy ismerős játékeszközök segítségével. Így a kialakítás egyedivé válik, tökéletes összhangban az iskola történetével vagy nevével. A Grafic Games dekorációs technika egyedivé és innovatívvá varázsolja az udvart.
Természetes kialakítás
Egy növényzettel borított környezetben a gyerekek újra kapcsolatba kerülnek a természettel, mind a játékokon, mind a felhasznált anyagokon keresztül. A talajok és a kialakítások úgy lettek megtervezve, hogy erősítsék ezt a kapcsolatot, érzékszervi fejlődést és jóllétet elősegítő környezetet biztosítva.
A természet mint a tanulás színtere
A természetközelibb iskolai udvarok kialakítása során, amelyek a külső tereket természetesebbé és jobban megosztottá alakítják, a tartós, természetes fából készült elemek tökéletesen érvényesülnek. Minden gyermek felfedezőútra indul a természetbe – közvetlen kapcsolatban a természettel.
Arborea Play®, amikor a játék és a fa eggyé válik
A tartós, természetes fából készült Arborea Play® játszószerkezetek játékra hívják a gyerekeket a növényzet szívében, miközben ösztönzik kíváncsiságukat és tanulásukat a természettel való közvetlen kapcsolat révén. Ezek a szerkezetek a fák köré épülnek egy olyan technológiával, amely tiszteletben tartja a fák épségét. Az Arborea Play® harmonikusan illeszkedik bármilyen természetes környezetbe. Moduláris kialakításának köszönhetően alkalmazkodik a fákhoz és a helyszín sajátosságaihoz: követi a terep vonalát, megkerüli a gyökereket és tiszteletben tartja a lombkoronát.
A játék jótékony hatásai a gyerekek fejlődésében
- Játék
Fejleszti a mozgás-, érzékszervi, kognitív és szociális képességeket. - Mozgás
Lehetőséget ad a gyermekeknek a fizikai aktivitásra. - Álmodozás
Serkenti a képzeletet a játszóterek tematikus kialakításával. - Tanulás
A játék használata ösztönzi az új ismeretek elsajátítását. - Kapcsolódás a természethez
Elősegíti a gyermekek környezettel való kapcsolatát. - Sokszínűség és befogadás
Lehetővé teszi, hogy minden gyermek együtt játszhasson képességeiktől függetlenül