Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd

Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd

Itt tart Magyarország jelenlegi legnagyobb hídépítési projektje

Az 5. jelű pillérnél beemelték az őrfalat, és már a víz alatti beton bedolgozása zajlik a Duna Aszfalt Zrt. fővállalkozásában épülő Kalocsa-Paks Duna-hídnál. Ugyanakkor a bal ártéri hídszerkezet már a tolási fázisoknál tart.

A tervezett ütemezés szerint épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2021 tavasza óta zajlanak a munkálatok, és idén február elején már megtörtént a híd 5. jelű pilléréhez kapcsolódva az acél őrfalelem sikeres beemelése. A projekt kivitelezésében alvállalkozóként részt vesz a Hídépítő Zrt.

Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd
Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd

Műszigetek is segítik a munkát a pillérek körül

A magyarepitok.hu hírportálhoz eljuttatott összegzés a teljes projektre visszatekintve kiemeli, hogy tavaly, az ilyenkor szokásos területelőkészítés után az árvízvédelmi töltéshez csatlakozva organizációs utak és szerelőterek épültek ki.

Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd
Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd

Az ötödik pillérnél már a víz alatti beton bedolgozása zajlik

A beszámoló a cölöpözési munkálatokra is kitér, amelyek során ezidáig az ártéren és a mederben közel 1.400 méternyi cölöpfúrás, illetve mintegy 6.200 négyzetméternyi szádlemez leverése történt meg. A bal parton a 2. és 3. támaszok felmenő szerkezetei, továbbá a jobb parton a 9. támasz cölöpösszefogó gerenda vasbetonszerkezete nagyságrendileg 1.800 köbméter beton beépítésével valósult meg.

Jelenleg pedig folyamatban vannak a 6. támasz cölöpözési munkái és az 5. támasznál tervezett 1100 köbméternyi víz alatti beton bedolgozása.

Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd
Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd
Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd
Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd

A lengyelországi üzemben befejezték a bal ártéri híd acélszerkezetének gyártását

Az összefoglalóból az is kiderül, hogy a kivitelezés kezdete óta folyamatos az acél hídelemek gyártása a Duna Group lengyelországi gyártóüzemében.

Megjegyzés: Mostanra befejeződött a bal parti ártéri híd acélszerkezetének gyártása, ezt folytatólagosan a mederhíd és a jobb parti ártéri híd acélszerkezetének a gyártása követi – utóbbi két projektelem párhuzamosan fut.

A projekt kivitelezése során mintegy 6.500 tonna új acélszerkezet gyártása és beépítése valósul meg.

Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd
Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd

A tervezett ütemezésnek megfelelően a bal parti ártéri hídszerkezet helyszíni szerelése közel 50 százalékos készültségű, a készre hegesztett szerkezet már 6 sikeres tolási fázison van túl. A szerkezet előre mozgatása több száz tonnányi acél segédszerkezet, illetve speciális, hidraulikus meghajtású tolópadok segítségével történik. A hídszerkezet szakaszos előretolással mintegy 220 métert tesz meg, mire eléri a tervezett helyét az 1. jelű hídfő és a 4. támasz között.

Akár civilként is betekinthetnek Magyarország legnagyobb hídépítési projektjébe

Az idei év elején megkezdődött a jobb parti ártéri híd alépítményeinek kivitelezése is, melyet párhuzamos munkafolyamatként az alábbi három projektelem követ:

  • a jobb parti ártéri hídszerkezet helyszíni szerelése,
  • a mederhíd felszerkezetének szabadszereléses technológiával történő kivitelezése,
  • valamint a folyószabályozási műtárgyak építése.

Zárásként a beszámoló hangsúlyozza, hogy a vírushelyzet miatti korlátozások visszavonását követően újra lehetőség nyílik betekinteni Magyarország jelenlegi legnagyobb hídépítési projektjének mindennapjaiba. A civil és szakmai érdeklődők számára egyaránt lehetőség van erre a Kalocsa-Paks Új Duna-híd Látogatóközpont által meghirdetésre kerülő időpontokban.

Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd
Doka rendszerekkel épül Kalocsa és Paks térségében az új Duna-híd

A pillérekhez használt Doka rendszerek: Framax, Top50, K jelű munkaállvány
A hídfőkhöz használt Doka rendszer, pedig a Framax nagytáblás falzsalu volt.

Fotók: magyarepitok.hu

A hírben szereplő termékek
Doka Framax Xlife keretes falzsalu
 
Doka Framax Xlife keretes falzsalu

A Framax Xlife keretes falzsalu rendszer optimális elemválasztékával 15 cm-es raszterben igazodik a geometriához, függetlenül az elemek álló vagy fekvő helyzetétől. A kötőelemek és tartozékok harmonikusan illeszkednek a rendszerbe, így gyorsan és gazdaságosan zsaluzhatunk.

BIM
Termékismertető
BIM
Tovább
Termék kártya
Doka összecsukható munkaállvány K
 
Doka összecsukható munkaállvány K

A Doka K jelű, előszerelt, azonnal használható, a különböző felhasználási területekhez szükséges kiegészítő rendszerelemekkel rendelkező munkaállványa teljesíti mind a munkaállványokra vonatkozó EN 12811-1, mind a védőállványokra vonatkozó DIN 4420 előírásokat. Nagy teherbírású munkaállvány, legnagyobb terhelhetősége 600 kg/m², így lehetővé teszi akár a falzsalu munkaállványra állítását is, így a vasszerelés a födémről elvégezhető. A maximális falzsalu magasság 5,50 m. A sarokmegoldáshoz és a hosszkiegyenlítéshez csupán egy kiegészítő állvány szükséges.

Termékismertető
Tovább
Termék kártya
Kategóriák
Munkaállványok, védőállványok, védőhálók
Munkaállványok, védőállványok, védőhálók
Pillérzsaluzatok, oszlopzsaluzatok
Pillérzsaluzatok, oszlopzsaluzatok
Falzsaluzatok
Falzsaluzatok
Zsaluk, állványok
Zsaluk, állványok
Épületszerkezetek
Épületszerkezetek
Épületszerkezetek

Nyílászáró, szigetelés, burkolat, ...

Épületgépészet

Kazán, klíma, légkezelő, szaniter, ...

Épületvillamosság

Elosztó, lámpa, tűzjelző, kamera, ...

Berendezések

Utcabútor, targonca, irodabútor, ...

Eszközök

CAD szoftver, hőkamera, vésőgép, ...