A villamossín felújításakor a Sika kiöntött síncsatornás felépítményét alkalmazták
A Nagykörút modernizálása és élhetőbbé tétele már évek óta a budapesti városi fejlődés programjának alappillérét képezik. Ennek első és legfontosabb lépése 2015-ben érkezett el, amikor a Budapesti Közlekedési Központ először engedélyezte a kiöntött síncsatornás felépítmények alkalmazását, melyek biztosítják a villamosvágányok rugalmas ágyazását és rögzítését. A projekt immáron elkészült részét képezi a Szent István körút, a Teréz körút, az Erzsébet körút, a József körút, a Ferenc körút és az Irinyi József utca és nem utolsó sorban a Margit körút frissen felújított villamosvágányai. A modernizációhoz szükséges innovatív és egyedülálló technológiát a Sika cégcsoport biztosította több mint egy évszázados tapasztalatával.
A Sika építőanyagokkal szembeni egyik legfőbb elvárás a fokozott zaj- és rezgéscsillapítás. Különösen fontos ezen technológiák városi életbe való implementálása, mivel ezen az útszakaszon a villamosok éjjel-nappal, megszakítás nélkül közlekednek, így egy rosszul kivitelezett villamossín akár ezrek életét keserítheti meg. Ezek a tulajdonságok alapvetően változtatják meg a tömegközlekedést használók és a környéken lakók életminőségét, drasztikusan csökkentve a zajszennyezést és a zavaró rezonanciát.
A SikaGrout-316 kiöntőhabarcs egykomponensű cementbázisú és duzzadó összetételével a sínek kiváló alapját nyújtja, melyre a SikaCor-277 és a SikaCor-299 alapozók kerültek. A sínkamrába kerülő beton kamraelemeket Icosit KC 330 FK rugalmas ragasztóval rögzítették, végül a sínek rugalmas ágyazását Icosit KC 340/45 kiöntőanyaggal biztosították.
Az utóbbi öt évben számtalan szakaszon cserélték le az elavult technológiát a Sika kiöntött síncsatornás felépítményre, mely az eddigi tapasztalatok alapján mind a megrendelők, mind pedig az utasok legnagyobb megelégedésére szolgál.