3000 online rendelés és 55000 termék napi kiszolgálása az Egyesült Királyságban
A Decathlon új, omnichannel logisztikai központot nyitott az angliai Northamptonban, hogy hatékonyabban szolgálja ki online és fizikai boltjait az Egyesült Királyságban. A raktár naponta 3000 online rendelést dolgoz fel, és mintegy 55000 terméket szállít az ország különböző Decathlon üzleteibe.
A Decathlon globális jelenléte és logisztikai kihívásai
Az 1976-ban Franciaországban alapított Decathlon világszerte több mint 35 országban van jelen, és több mint 1350 üzlettel rendelkezik. A vállalat célja, hogy minden sportkedvelő számára elérhetővé tegye a szükséges felszereléseket, legyen szó úszásról, futballról, teniszről vagy éppen kerékpározásról.
A logisztika kulcsszerepet játszik a Decathlon működésében, hiszen a termékek gyors és hatékony eljuttatása a vásárlókhoz elengedhetetlen. Az elmúlt években a vállalat omnichannel üzleti modellt vezetett be, hogy megfeleljen a növekvő vásárlói igényeknek, és zökkenőmentes vásárlási élményt nyújtson mind online, mind fizikai csatornákon keresztül.
A Decathlon több alkalommal is a Mecalux tárolási megoldásait választotta raktárai felszereléséhez Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Lengyelországban. A Mecalux rugalmasan igazítható profilokkal és kiegészítőkkel bővíthető polcrendszerei közvetlen hozzáférést biztosítanak a kisebb méretű termékekhez, ami elengedhetetlen a napi szintű rendelések gyors előkészítéséhez.
Az új northamptoni logisztikai központ kialakításához ismét a Mecalux szakértelmét vették igénybe. "Korábban már dolgoztunk velük, így tudtuk, hogy a Mecalux a megfelelő megoldást kínálja számunkra" – mondta Zsolt Kabai, a Decathlon UK projektmenedzsere.
A northamptoni raktár elhelyezkedése kiváló: mindössze 110 km-re található Londontól, egy órás autóútra a birminghami repülőtértől, és jó összeköttetésekkel rendelkezik Bristol, Manchester, Nottingham, Sheffield és Leeds városok felé.
Hatékonyság és kapacitásnövelés
Az új raktár nemcsak területében (32425 m²), hanem hatékonyságában is jelentős előrelépést jelent a Decathlon számára. A több mint 35.000 különböző SKU (Stock Keeping Unit) kezeléséhez jól szervezett munkafolyamatokra van szükség.
"Átlagosan napi 250 raklapnyi terméket kapunk a Decathlon franciaországi és spanyolországi központi raktáraiból" – jegyezte meg Kabai. A kerékpárok és néhány speciális termék kivételével minden más áru ezekből a központokból érkezik. Az áruk beérkezése után az operátorok ellenőrzik a rakományokat, majd a méretük és keresletük alapján a megfelelő helyre tárolják ki őket.
Komissiózás a raktári műveletek középpontjában
A folyamatokat és az áruk elrendezését úgy tervezték meg, hogy naponta akár 3000 online rendelést is gyorsan és hatékonyan lehessen feldolgozni az Egyesült Királyság és Írország vásárlói számára.
Mivel omnichannel raktárról van szó, nemcsak az online vásárlók kiszolgálása történik innen, hanem naponta 50000-60000 terméket is kiszállítanak az Egyesült Királyságban található Decathlon üzletekbe.
A raktárban háromszintes galéria lett kialakítva, szintenként 8800 m² alapterülettel. A Mecalux 1939 darab, egyenként 2,5 méter magas polcegységet telepített, amelyek különböző forgási sebességű és méretű termékek, például cipők, úszósapkák és ruházati cikkek tárolására szolgálnak.
Ezek a közvetlen hozzáférést biztosító polcrendszerek megkönnyítik a termékek kezelését, illetve felgyorsítják a raktári munkafolyamatokat.
„A polcrendszerek kiváló minősége és elrendezése jelentősen növelte a komissiózási feladatok termelékenységét. Most már gyorsabban tudjuk kiszolgálni az online vásárlókat és az Egyesült Királyságban található összes Decathlon üzletet” – mondta Zsolt Kabai.
Felkészülve az omnichannel kihívásokra
A Decathlon új northamptoni raktára készen áll az omnichannel kihívások kezelésére. A vállalat működésének középpontjában a sok, kevés tételt tartalmazó rendelés gyors előkészítése áll, azzal a céllal, hogy a lehető legrövidebb idő alatt teljesítse a szállításokat.
A Mecalux által biztosított polcrendszerek jelentősen javították a rendelés-előkészítést és hatékonyabb szolgáltatást tettek lehetővé. A közvetlen hozzáférés segíti a termékek gyors kezelését és a gyors pickinget.
Előnyök a Decathlon számára
- Tárolókapacitás
A polcrendszerek optimalizálják a rendelkezésre álló felületet, lehetővé téve több, különböző forgási sebességű és méretű termék tárolását. - Omnichannel logisztika
A Decathlon raktára úgy lett kialakítva, hogy napi 3000 online rendelés teljesítését és az Egyesült Királyságban található üzletek 55000 darab termékkel való ellátását támogassa. - Növekedés az Egyesült Királyságban
A Decathlon új, nagyobb raktárba költözött Northamptonban, ami a vállalat erősödő és növekvő jelenlétét mutatja az országban.