Sikeres az aluplast jövőstratégiája

A profilgyártó standja nagy népszerűségnek örvendett a Fensterbau Frontale kiállításon

A Fensterbau Frontale-on folyó beszélgetések egyik legfőbb témája az aluplast karlsruhei profilgyártó standja volt. Az aluplast törekvése, hogy olyan felsőosztályú nyílászárókat teremtsen, melyek új utakat nyitnak meg az iparág jövőjében. A koncepció sikerességét bizonyítja a stand magas látogatottsága és a - többek között tapasztalt, régóta tevékenykedő ágazati szakértőktől származó - megdöbbentően pozitív visszajelzések. Az újdonságok, mint a multifalc, az energeto® 5000 view és az új felületbevonatok koncepciótanulmánya sikeresen felkeltették a látogatók figyelmét.

aluplast stand a Fensterbau Frontale-on
aluplast stand a Fensterbau Frontale-on


A Fensterbau Frontale-on bemutatott innovációk dokumentálják a nyílászárótechnika magas színvonalát. "A nyílászárók jóval többek, mint pusztán a műszaki tulajdonságaik összessége." - mondta Peter Kotzur, a marketingrészleg vezetője. "A nyílászárók az életminőség részei. Megtöltik a tereket természetes fénnyel, és utat nyitnak a tekintetnek a külvilág felé. Pontosan ebben a funkciójukban tettük standunkon a nyílászárókat átélhetőbbé." Hatalmas mozgó természetképek továbbították az élményt, milyen is lehet egy tengerre vagy hegyekre néző ablak mellett ülni - a látogatók számára ez a nyugalom pillanatait jelentette a vásári forgatag közepette.

Hogy milyen jól működött ez az összkoncepció, azt bizonyítja a látogatók magas száma, de az aluplast dolgozóinak sugárzó tekintete is. Mindannyian szemmel láthatóan büszkék voltak, hogy egy innovatív vállalat részeként kiemelkedő vásári standon mutatkozhattak, jókedvük pedig vonzotta a látogatókat.

Az aluplast jövőtanfolyama
Nagy sikert aratott az aluplast jövőtanfolyama is, amely "A jövő ablaka" mottóval prezentálta az ablakgyártóknak a karlsruhei rendszergyártó átfogó koncepcióját. A túra központjában - természetesen - a termék-, technológiai- és folyamatinnovációk álltak, mindezt annak a trendnek a fényében, amit az aluplast innovációs managementje az ágazat jövőjeként meghatározott.
A túravezetés során megkérdezték az ablakgyártókat, hogy felkészültnek látják-e magukat a jövő trendjeire, és hogy megítélésük szerint milyen jelentősége lesz az egyes témáknak az elkövetkező években. "Az eredményeket kiértékeljük és összefoglaljuk egy piaci tanulmányban, amit ügyfeleink rendelkezésére bocsátunk majd." - mondta Jürgen Huber értékesítési vezető.

Az ablak mint dizájnelem
Egyre keresettebb a dizájnelemként is funkcionáló ablak. A tavaly piacra bevezetett energeto® 5000 viewt rejtett fekvésű szárnnyal az aluplast standján erkélyajtóként lehetett megtekinteni szinte teljesen bevakolt tokkal, aminek filigrán optikája ízelítőt adott modern homlokzatdizájnból.
Az erkélyajtó szinte alig látható tokjának ellentételezése ennél a bemutatódarabnál az optikai fókuszt a felületbevonati innovációk segítségével teljesen a tokra helyezték: Az alumínium takaróhéj újszerű bevonata érdekes, antracitszürke színű, kőhatású optikát eredményezett. A "Stoneview"-nak nevezett dekor nagy érdeklődést keltett a látogatók körében. Emellett ugyanezen a bemutatódarabon a belső felületeken újfajta fóliázást is bemutattak, amely nem csak optikailag, de tapintásra is fanyílászáróra hasonlít.

aluplast energeto 5000 view
aluplast energeto 5000 view


Hatékonyság és technológia
Az aluplast nem lenne aluplast, ha az innovációk kizárólag a dizájnújdonságokra fókuszálnának. Az aluplasttal dolgozó ablakgyártók nagyra becsülik, hogy a rendszerek hatékonyan feldolgozhatók, emellett pedig a piac által megkívánt terméksokszínűséget is nyújtják.
A varázsszó a "hatékony terméksokszínűség", amely megkönnyíti az aluplastos ablakgyártóknak, hogy a legkülönfélébb piaci igényeket is kielégítsék. Ezt a sokszínűséget nyújtja az emelőtoló ajtó 85 mm is, amit a hőszigetelési követelményeknek megfelelően kis módosítással három változatban lehet gyártani. A vásáron az emelőtoló ajtót az újonnan kifejlesztett, akadálymentes küszöbbel, és a fixüvegezésnél egy különösen keskeny tokkal mutatták be. A hatékony terméksokszínűség különösen a multifalc innovációnál manifesztálódik: az új falcgeometria a már évek óta jól működő aluplast centírozófunkciónak köszönhetően a hagyományos, acélmerevítéssel és ékeléssel történő feldolgozás mellett egyben lehetőséget nyújt arra, hogy ugyanebben a szárnyban a ragasztástechnológiát is alkalmazzák. A multifalc-innováció jelentőségét mutatja, hogy egyre nagyobbak a biztonsági követelmények, de az egyre nagyobbá váló ablakszerkezetek és az extrém nehéz üveg is jelentős lendületet adnak a ragasztástechnológiának.

"A pozitív reakciók mutatják, hogy jó úton járunk ezzel a fejlesztéssel." - mondta Dr.Gerhard Schuhmann, az aluplast rendszertechnikai vezetője. A kiállított minták megmutatták a multifalcszárnyat egyszer hagyományos, ékeléses változatban, majd pedig energeto®-rendszerként ragasztva, powerdur-merevítéses, acélmentes tokkal kombinálva.
Hogy a powerdur hőszigetelés tekintetében milyen előnyöket nyújt, azt egy újabb, tapintással érzékelhető minta tette nyilvánvalóvá: egy 100 dm³-es jégtömbbe tettek egy acélból és egy powerdur-anyagból készült rudat. Az acélrúd extrém hidegsége erős ellentétben állt a powerdur-rúd mérsékelt hőmérsékletével - ezzel tökéletesen érzékelhetővé vált a látogatók számára a powerdur-anyag kiváló hőszigetelése.

Új eszközök a marketingben és az értékesítésben
Az aluplast jövő iránti elkötelezettségét különösen jól mutatja a végfelhasználókkal történő kommunikáció témája. Nem titok, hogy van még mit bepótolnia az ágazatnak ezen a téren. Sok építtető alig foglalkozik nyílászáró beszerzéssel, arra inkább teherként tekintenek. Legfőbb ideje, hogy ez megváltozzon, és közvetítsék a végfelhasználó felé, hogy az ablak nem csak a homlokzat dizájnelemeként funkcionálhat, de jelentősen javíthatja a lakóminőséget is. Hogy milyen jelentős hatással vannak a nyílászárók méretei egy szoba atmoszférájára, azt a standon a látogatók egy 3D-szemüvegen keresztül átélhették. Egy nappali virtuális felderítése közben megtapasztalhatták a szerkezetméretek szerinti különböző fényviszonyokat. Az ablakgyártókat lenyűgözte az értékesítési segédeszközök ezen formája, ennek megfelelően nagy volt a tolongás is ezen az állomáson.

Új eszközök a marketingben és az értékesítésben
Új eszközök a marketingben és az értékesítésben


A végfelhasználók a homlokzat dizájnelemeként az ablakokat az aluplast színkonfigurálójával különféle változatokban is tesztelhették. Ezzel az online eszközzel különféle tető- és homlokzatszíneket különböző ablakrendszerekkel és -dekorokkal lehet kombinálni, egyúttal a színkonfigurátor a végfelhasználóknak képet ad a kész homlokzat keltette első benyomásról, ezzel növeli az elégedettséget és megkönnyíti a vételi döntést. Az aluplast a Fensterbau Frontale-on mutatta be elsőként nagyobb publikum előtt ezt az eszközt.

Azonban nem csak marketing, de értékesítés terén is nyújthat támogatást az aluplast: az aluplast Sales-Cockpittal, amit szintén a vásáron mutattak be. Ezt a CRM-modult az aluplast stratégia-tanácsadási és CRM szektor terén vezető cégekkel együttműködve fejlesztette ki. Ez az eszköz lehetővé teszi az ablakgyártóknak, hogy egy egyszerű adatanalízissel célzottan felismerhessék a helyes ügyfélpotenciált, ezzel pedig jelentősen növeljék az értékesítés hatékonyságát. Az értékesítésirányítást célzott, ügyfélegyedi értékesítési kurzusok egészítik ki.

"A jövőre vonatkozó átfogó koncepciónk ügyfeleinknél, de még potenciális új ügyfeleinknél is nagyon jó fogadtatásra talált." - mondta Patrick Seitz, az aluplast ügyvezetője. "A multifalc, az emelő-toló 85 mm és az energeto® 5000 view, de a végfelhasználókkal történő kommunikáció és értékesítés fejlesztésére tett kezdeményezéseik is több mint meggyőzőek voltak. Emellett a standjukon uralkodó általános jó hangulatnak köszönhetően az ablakgyártók jól érezték magukat az aluplastnál.

Az aluplast energeto® 5000 view-val kapcsolatos bővebb információért kattintson a hír alatti termékképre, amennyiben árajánlatot, bővebb információt vagy katalógust szeretne kérni az aluplast Magyarország Kft. munkatársától, használja a megfelelő gombot.
Épületszerkezetek

Nyílászáró, szigetelés, burkolat, ...

Épületgépészet

Kazán, klíma, légkezelő, szaniter, ...

Épületvillamosság

Elosztó, lámpa, tűzjelző, kamera, ...

Berendezések

Utcabútor, targonca, irodabútor, ...

Eszközök

CAD szoftver, hőkamera, vésőgép, ...