Letöltések
A finn Eero Aarnio tervező által megálmodott Puppy szék élénk színei, organikus formája és játékos jellege gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt kiváló kiegészítő. A tervező életfelfogása tökéletesen visszaköszön a terméken keresztül: könnyed, játékos, fantáziadús és a megszokottól eltérő. A Magis Me Too kampány részét képező Puppy gyermekek ülőhelyeként vagy egy enteriőr szobor jellegű kiegészítőjeként is funkcionálhat. Különböző méretben és színben is elérhetők a kiskutyák, melyek kültéren és beltérben egyaránt használhatók. “A chair is a chair, is a chair, is a chair … but a seat does not necessarily have to be a chair.” by Eero Aarnio
A Pico kollekció koncepciójából inspirálódott Punto egy háromdimenziós dekor elem, ami kifejezetten fali burkolásra lett tervezve. A mintázatot homorú (Down) és domború (Up) pontok határozzák meg és nagy felületek burkolása esetén lesz igazán látványos a megjelenés. Egy különleges fény-árnyék hatás (chiaroscuro) jelenik meg a burkolaton, mely változik annak függvényében, hogy a fény éppen milyen szögben éri az elemeket. Mind az Up és a Down elemek 4x31,5 cm méretben érhetők el, egyenként 5 darabból álló hálón. Matt felülettel 5 szín (White, Grey, Red, Green and Blue), míg fényes felülettel szintén 5, ezek pedig a Blanc, Gris, Rose, Vert and Brun, melyek mindegyike kap egy extra átlátszó, fényes fedő mázat. Ahogy a Pico kollekció új felületénél is láthattuk, a hagyományos dupla mázas technológiának köszönhetően egy fényesebb, áttetszőbb felső réteg jöhetett létre a burkolatok felületén, mely egy kézzel készített megjelenést kölcsönöz nekik.
A lélek szelídsége ihlette az Inkiostro Bianco új kollekcióját. A Light and Shadows az állandó és mégis folyamatosan változó fény és árnyék kettősét mutatja be, mely csodálatos metaforája az emberi lélek változásainak. A kollekció 28 különböző dizájnból áll, melyek mindegyike kapható vinyl, üvegszálas (E.Q.) és Tela (textil) kivitelben is.
Charles és Ray Eames munkásságának egyik legikonikusabb darabja a Plastic Chair. A tervezőpár éveken át kutatta az emberi test körvonalaihoz illeszkedő egyrészes üléshéj alapötletét. Miután az 1940-es években a rétegelt lemezekkel és alumínium lemezekkel végzett kísérletek nem hoztak kielégítő eredményt, alternatív anyagok után kutatva eljutottak az üvegszállal megerősített poliészter gyantához, ami végül a legideálisabb választásnak bizonyult. Az átfestett polipropilén üléshéj minden modell esetében rendelhető ülőpárnával (az üléshéjhoz csavarozva) vagy teljes kárpitozással. A teljesen kárpitozott változat szövet bevonattal, öntött poliuretán hab betéttel készül, mely a héjhoz hegesztett éllel kerül rögzítésre. Az üléshéj esetében 6 különböző kivitel kérhető: karfa nélküli változatban párnázatlanul, ülőfelületen párnázottan és teljesen párnázottan, karfás változatban pedig párnázatlanul, ülőfelületén párnázottan és teljesen párnázottan. Lábazatot tekintve is különböző lehetőségek érhetők el: 5 fémlábas kivitel, melyből az egyik lehetővé teszi a székek egymásra pakolását, egy irodai forgószék láb, egy fa és fém lábas kivitel, illetve egy hintaszék láb, de konzol segítségével lehetőség van az üléshéjak rúdra vagy gerendára való rögzítésére, mely esetben ideálisak várótermekben való alkalmazásra.
Marcel Breuer munkái között különleges helyet foglal el az ikonikus D40 szék. Az íves, harmonikus acélcső szerkezet amennyire egyszerű, annyira kényelmes. Ezzel a termékkel forradalmasította Breuer Marcel a bútortervezést. A tervező elve a következő volt: „Egy szék… ne legyen vízszintes/függőleges, ne legyen expresszionista, se konstruktivista”, legyen „jó szék, akkor passzol egy jó asztalhoz”.