Új Jungheinrich hidrosztatikus targonca

Hatékony és környezetbarát, a targoncaflotta új erős tagja

2012 tavaszán a Jungheinrich egy új hidrosztatikus meghajtású homlokvillás targoncát vezet be a piacra. A targonca a legújabb Common-Rail motortechnológiának köszönhetően már most megfelel a 2013-tól hatályba lépő új kipufogógáz kibocsátási normáknak (EU III b kategória) és így kategóriájának jelenleg legtisztább dízelüzemű targoncája. A VFG 540s-550s típusú targonca bevezetésével teljessé válik a Jungheinrich hidrosztatikus kínálata.
Galéria
A hidrosztatikus meghajtású „nagy” Jungheinrich targonca (VFG 540s-550s) – 600 mm tehersúlypontnál – képes akár 5.000 kg szállítására, akár 7 méter magasságig emelni és eredeti német hidrosztatikus hajtástechnológiával rendelkezik. Ez a Hydrostatic Drive. Az új homlokvillás targoncát egy Volkswagen motor hajtja mind a dízelüzemű (DFG), mind a gázüzemű (TFG) verziónál. A hidrosztatikus hajtás elemei a Bosch Rexroth-tól származnak. A targonca magas fokú energiahatékonysághoz párosuló csúcsteljesítményének alapja a rendszervezérlés. Ezt a Jungheinrich által fejlesztett saját szoftver végzi.

„Az új targonca bevezetésével teljes a Jungheinrich hidrosztatikus sorozata, melyet 2008-ban a VFG 425s-435s sikeres bemutatásával indítottunk el” – közölte Marek Scheithauer, a Jungheinrich belsőégésű motorral meghajtott homlokvillás targoncákért felelős termékmenedzsere. A jól bevált koncepciót - a megjelenést, a hajtástechnológiát, valamint az ergonómiai és biztonsági jellemzőket illetően – alkalmazták az új targoncánál is, valamint ezt finomították tovább.
„Hidrosztatikus menettulajdonságok kiváló vezetési kényelmet, valamint intenzív alkalmazáskor is magas rakodási teljesítményt biztosítanak” – folytatta Scheithauer. Az emelési folyamat során a fordulatszám automatikusan emelkedik. A menet- és hidraulikafolyamatok kivitelezése a hidrosztatikus meghajtásnak köszönhetően közvetlenül, pontosan és könnyedén megvalósítható. Az öt előre meghatározott menetprogram segítségével – az energiatakarékos csökkentett teljesítménytől kezdve egészen a maximális rakodási teljesítményig – a kezelő egy gombnyomásra be tudja állítani az alkalmazáshoz megfelelő munkamenetet.

Környezetbarát motorok: alacsonyabb fogyasztás és káros anyag kibocsátás
A hidrosztatikus hajtástechnológia a hagyományos nyomatékváltóval rendelkező gépekhez viszonyítva kevesebb mechanikus alkatrésszel rendelkezik, így kevesebb karbantartást igényel. A Volkswagen legújabb Common-Rail motortechnológiájának használatával a Jungheinrich számos előnyt átvett az autóiparból, és ezeket alkalmazza a belsőégésű motoros meghajtású homlokvillás targoncákban. Az autóiparból átvett meghajtó motor alacsony fogyasztást és rezgést, valamint alacsonyabb kipufogó gáz kibocsátást és zajszintet biztosít.

A sorozatgyártásban dízel részecskeszűrővel szerelt motor már most megfelel a 2013-tól hatályba lépő III b kipufogógáz kibocsátási fokozat előírásainak. „Ezzel a Jungheinrich kategóriájában jelenleg a legtisztább dízelüzemű targonca” – emelte ki Scheithauer. „Mérések azt mutatták, hogy a hidrosztatikus meghajtás alkalmazásával összességében akár két liter dízel olajat, illetve két kilogramm gázt is meg lehet takarítani óránként. Ez jelentős költség megtakarítást eredményez, csökkenti a CO2 kibocsátást és így óvja a környezetet!”

Ergonómia: kényelmes vezetés és nagy rakodási teljesítmény
A VFG 540s-550s típus tágasan és ergonomikusan kialakított kezelőfülkéje nemcsak a kényelmet és a könnyű kezelhetőséget, hanem a targonca nagy rakodási teljesítményét is biztosítja. „Ha a kezelő targoncáinkon nemcsak biztonságban, hanem kényelmesen, jól is érzi magát, ez egy az egyben megmutatkozik a hatékonyságban”- emelte ki Scheithauer. A meghajtó egység és a kezelőfülke kettős szétválasztásának köszönhetően (a fülke rugalmas kapcsolattal csatlakozik a vázhoz) a humán rezgéseket minimálisra csökkentették. „Olyan értékeket értünk el – folytatta Scheithauer -, melyek az elektromos targoncáink alsó értékeinek felelnek meg.”

A kijelzőt és a kezelő egységet integrálták a két irányban állítható kartámaszba. Emellett a kezelő választhat a SOLO- vagy MULTI-PILOT közül – mindkettőt beépített menetirány kapcsolóval. Az automatikusan működő rögzítő fék és a két irányban állítható, memória funkcióval rendelkező keskeny kormányoszlop megfelelő helyet biztosít a lábnak és a mozgásnak. Mindezek teszik teljessé az új VFG 540s-550s típust.

Biztonságos szerkezet: alacsony súlypont, nagy stabilitás
A Jungheinrich hidrosztatikus meghajtású VFG 540s-550s típusa nagyfokú biztonságot nyújt a mindennapi munkavégzés során. Az alacsony súlypontnak köszönhetően a targonca rendkívül stabil. A stabilitás alapja lényegében az ellensúly és a hátsótengely különleges kialakítása. Nincs szükség a targoncán kiegészítő elektromos stabilitási programra. Ezt az elvet már 2004 óta alkalmazza a Jungheinrich saját fejlesztésű belsőégésű motoros meghajtású homlokvillás targoncáinál.

A tovább biztonsági szempontok úgymond „szemmel láthatóak” a VFG 540s-550s típusnál. Az kezelőpult különleges kialakítása miatt a kezelő kiválóan lát előre a teherre és a villavégekre. A hátrafelé történő kilátás jelentősen javult az alacsonyabban elhelyezett ellensúlynak köszönhetően. A fülkében a biztonsági üveggel fedett tető akadálymentes kilátást biztosít a kezelőnek felfelé a raklapok ki- és betárolásánál.

Különböző asszisztencia rendszerek a nagyobb biztonság és gazdaságosság érdekében
Az alapfelszereltséghez tartozó biztonsági felszereltségen kívül a Jungheinrich „nagy” hidrosztatikus targoncája opcionálisan felszerelhető különböző asszisztencia rendszerekkel. Az Access Control például egy olyan asszisztencia rendszer, amely csak bizonyos, megfelelő sorrendiségben aktivált ellenőrző mechanizmusok (aktív üléskapcsoló, bekapcsolt biztonsági öv) megvalósulása után engedi a targonca indítását. A Drive Control alapja a Jungheinrich elektromos targoncáknál már több mint tíz éve sikeresen működő Curve Control rendszer. Kanyarodáskor a sebesség a kormányállás függvényében automatikusan csökken, evvel párhuzamosan bizonyos emelési magasságtól az szintén automatikusabb csökken. A Lift Control csomag a teher biztonságos kezelését biztosítja, bizonyos emelési magasságtól a döntési sebesség csökken, valamint igény szerint a beépített oldalmozgató a terhet egy előre beprogramozott középállásba helyezi, és az oszlopdőlést kijelzi.

Ha a VFG 540s-550s típusú targoncával kapcsolatban árajánlatot, bővebb információt vagy katalógust szeretne kérni a Jungheinrich Hungária Kft. munkatársától, használja a megfelelő gombot.

Kategóriák

Targoncák, szállítókocsik
Targoncák, szállítókocsik
Raktártechnika
Raktártechnika
Berendezések
Berendezések

Épületszerkezetek

Nyílászáró, szigetelés, burkolat, ...

Épületgépészet

Kazán, klíma, légkezelő, szaniter, ...

Épületvillamosság

Elosztó, lámpa, tűzjelző, kamera, ...

Berendezések

Utcabútor, targonca, irodabútor, ...

Eszközök

CAD szoftver, hőkamera, vésőgép, ...