A STILL lítium-ionos akkumulátorokkal növeli a hatékonyságot

A hannoveri CeMAT 2016-on megjelenik az első lítium-akkumulátorral szerelt STILL homlokvillás targonca

A hamburgi székhelyű STILL 2017-re valamennyi STILL jármű 90%-át lítium-ionos akkumulátorokkal is kínálni fogja az ügyfelek részére. A STILL az eddigiek mellett, további raktártechnikai modelleket, vontatókat mutat be és megjelenik az első lítium-akkumulátorral szerelt STILL homlokvillás targonca is a hannoveri CeMAT 2016-on a P35 számú kültéri STILL- pavilonban. A STILL anyagmozgató eszközök Li-ionos akkumulátorral történő felszerelésével tovább növelhető az ügyfelek hatékonysága.

A Li-ionos akkumulátor térhódításában nem csak az játszik közre, hogy az utóbbi években érezhetően megnőtt az elektromos targoncák piaci aránya, hanem az a tény is, hogy egyre több logisztikai és ipari felhasználó számol a Li-ionos akkumulátor előnyeivel a klasszikus ólomsavas akkumulátorokkal szemben. Ezt igazolják a fraunhofi ISI szakértői is, akik "lítium-ionos akkumulátorok elterjedése 2030-ra" című tanulmányukban, a Li-ionos akkumulátort a jövőbe tekintő gyártók kulcstechnológiájának tartják. A Li-ionos akkumulátor a kialakítása szerint mindenfajta elektromos jármű központi energiatárolójaként jól alkalmazható. Egyformán bevált a hibrid-elektromos autóknál, amelyeknél nagy teljesítménysűrűségről van szó, vagy a teljes mértékben elektromos üzemű járműveknél is, amelyeket szintén nagy energiasűrűség jellemez.

Ahhoz, hogy a STILL ügyfelei optimálisan tudják használni ezen akkumulátortechnológia előnyeit, a Li-ionos akkumulátorokkal bővített termékpaletta mellett a témában nyújtott átfogó tanácsadás áll a vevők rendelkezésére ha a STILL mellett döntenek. A STILL számára mindig a vevő mindenkori egyedi felhasználásához nyújtott legjobb megoldás áll az előtérben.

Hogy a Li-ionos akkumulátorok használata az anyagmozgatás területén kifizetődő, azt a Li-ionos akkumulátorok ma már pozitív ártendenciája és az a számos felhasználási terület mutatja, amelyekben ez a technológia már bevált. A fraunhofi ISI szerint a következő két évtizedre még nagy fejlesztési lehetőségek kínálkoznak, különösen az energiasűrűség, valamint a további erőteljes költségcsökkentés szempontjából. A beszerzési költségek már 2011 óta kb. 50 %-kal csökkentek. Ez egy olyan ártendencia, amelynek bekövetkezésére a szakmai világ 2020 előtt nem számított.

Ha már ma szembeállítjuk a beszerzési árat a befektetés megtérülésével és az életciklus-költségekkel, úgy a költségterv hamar eldől. Ezen technológia előnyei túlsúlyban vannak: például az alacsony karbantartási költségek - az akkumulátor 100%-ig karbantartást nem igénylő - és a tény, hogy bármikor és a legrövidebb időn belül speciális töltőhely nélkül lehet köztes feltöltést eszközölni. Ezek már tények, amelyek a járművek rendelkezésre állását növelik és az üzemeltető költségekre kedvezően hatnak. A Li-ionos technológiájú, nem anyagmozgató eszközök már ma is csaknem 30%-kal kevesebb energiát fogyasztanak, mint egy ólomsavas akkumulátor. Ezen felül ennek az akkumulátornak az élettartama (2.500 garantált feltöltési ciklussal) legalább dupla olyan hosszú, sőt többszöröse egy ólomsavas akkumulátor élettartamának.

Az új STILL Li-ionos akkumulátor a többszörösen bevált lítium-vas-foszfát-technológián alapul. Ez gondoskodik arról, hogy a készülékek minden hőmérsékletben, tehát hűtőházi használat során is, hatékonyan működjenek. Az akkumulátorok 24 és 48 Volt feszültségűek és 1,9-s 49 Kilowattóra teljesítménnyel kaphatók. A vevő optimális akkumulátor-megoldást kap a saját speciális használatához igazítva. Például, ha a járművet intenzív kétműszakos tempóban kell üzemeltetnie, a STILL olyan akkumulátor-megoldást kínál, amelynél nincs szükség az akkumulátor cseréjére. Ha az üzemeltetés nem folyamatosan történik a teljes műszakban, hanem szünetekkel párosul, akkor a költségekben kedvezőbb akkumulátorverzió is kapható, amely a szünetek során köztes töltést kaphat. Már 40 perc után a töltés szintje 60%-ot ér el, és egy órán belül az akkumulátor ismét teljes kapacitással rendelkezik. A STILL Li-ionos akkumulátor szállításához hozzátartozik a megfelelő STILL töltő biztosítása is. Ennek során az akkumulátorokban található akkumulátor-kezelőrendszer (BMS) egy CAN-busz-porton keresztül kommunikál a járművel és a töltőberendezéssel. A BMS a kijelzőn mutatja a vezetőnek a töltöttség szintjét, valamint a maradék futási időt, és gondoskodik arról, hogy a Li-ionos akkumulátor ne legyen sem alul-, sem pedig túltöltve, az akkumulátor optimális élettartamának elérése érdekében.

A STILL optimalizált, feladatra szabott intralogisztikai rendszereket, megoldásokat nyújt világszerte és megvalósítja a villástargoncák, a raktártechnika, a szoftver, a szolgáltatások és a szerviz összhangját. Hans Still cégalapító 1920-ban nagyfokú kreativitással, vállalkozói szellemmel és minőséggel kezdte el tevékenységét, és rövid időn belül egy világszerte ismert és erős márkát hozott létre. Ma kereken 8.000 képzett dolgozó fáradozik azon a kutatás és fejlesztés, gyártás, értékesítés és szerviz területén, hogy a világ minden pontján teljesítse a vevők követelményeit. A vállalati siker kulcsa a nagy hatékonysággal bíró termékek biztosítása. A STILL az ágazatspecifikus komplett ajánlatoktól kezdve, a számítógéppel támogatott logisztikai programokon keresztül a hatékony raktározási és anyagáramlás rendszerekig áll a vevők rendelkezésre.


Ha Li-ionos akkumulátorokkal szerelt STILL járművekről bővebb információt szeretne kérni a STILL Kft. munkatársától, küldje el üzenetét a megfelelő gomb használatával.
 
Kategóriák
Targoncák, szállítókocsik
Targoncák, szállítókocsik
Raktártechnika
Raktártechnika
Berendezések
Berendezések
Épületszerkezetek

Nyílászáró, szigetelés, burkolat, ...

Épületgépészet

Kazán, klíma, légkezelő, szaniter, ...

Épületvillamosság

Elosztó, lámpa, tűzjelző, kamera, ...

Berendezések

Utcabútor, targonca, irodabútor, ...

Eszközök

CAD szoftver, hőkamera, vésőgép, ...