Hörmann MWB kerékblokkoló rendszer

Biztonságos munkavégzés a rakodóhelyen

Hörmann MWB kerékblokkoló rendszer
Hörmann MWB kerékblokkoló rendszer

A rakodórámpák és dokkoló-állomások a raktári logisztika területén a balesetek „gócpontjának” számítanak. Ezek megelőzésére, és a veszélyek csökkentése céljából a Hörmann ismét fejlesztett: a vállalat nevével fémjelzett MWB kerékblokkoló rendszer megakadályozza, hogy a tehergépjármű a rakodási folyamat alatt elhagyja a biztonságos pozíciót.

A Hörmann MWB innovációja minden szabványos tehergépjárműhöz alkalmas. Az alapkomponensekhez tartozik egy 5 méter hosszú kerék-megvezető, amelyen egy elfordítható reteszelőkarral ellátott kocsit lehet egy tetszés szerinti pozícióba tolni. Miután a tehergépkocsi bedokkolt a rakodóálláson, a járművezető a reteszelőkart a működtető kengyellel odavezeti a hátsó kerékhez. Ezután 90°-os elfordulással kicsapódik egy lábtámasz a kerék elé, így munkahelyzetbe kerül, és az erős reteszelőkar gyakorlatilag megakadályozza a tehergépkocsi elgurulását. Ez az összes kerékállás esetén lehetséges, így az MWB minden kívánt helyzetben biztonságosan blokkol. A rakodás végeztével a kireteszelő pedál kényelmesen működtethető és a reteszelőkar is visszahúzható.

Sőt, a kerékblokkoló rendszer egy elektronikus vezérléssel még bővíthető is. Ilyenkor egy ellenőrzőlámpa az MWB-szánról, míg egy külső jelzőlámpa a kerékblokkoló rendszer aktuális állapotáról tájékoztat. Az integrált szenzorok felismerik a kerék pozícióját, és a reteszelőkar helyzetét. Csak ha már a dokkolási pozíció biztosítva van, akkor lehet a rakodóállás kapuját felnyitni. A be- és kirakodás végén a járművezető a reteszelőkart annak munkahelyzetéből ismét nyugalmi helyzetbe fordítja, így a vezérlő egységben automatikusan megváltozik az állapot kijelzés.

Annak érdekében, hogy ugyanazon a rakodóálláson cserekonténerek is rakodhatók legyenek, melyekhez nem szükséges kerékblokkoló, a rendszer egy kulcsos kapcsolóval áthidalható. Így a kapu akkor is nyitható lesz a rakodáshoz, ha az MWB rendszer éppen nem blokkol.

Mi indokolta az újabb a fejlesztést? A rakodási folyamat során a targoncák rendszerint többször rámennek a rakodórámpára, amely a tehergépkocsi rakfelületén fekszik fel. A be- és kirakodás során, például ha a targonca fékez, a tehergépkocsi kicsit előre mozdulhat és így eltávolodik a dokkolt pozíciótól. A tapasztalatok szerint sajnos ilyenkor még a befékezett tehergépjármű sem nyújtott eddig megfelelő biztonságot.
Hörmann MWB kerékblokkoló rendszer
Hörmann MWB kerékblokkoló rendszer

Európa piacvezető ajtó és kapugyártóját „Rámpák és kapuk” kategóriában már minősítették a „Legjobb logisztikai” márkának. A vállalat számára a logisztika kiemelt terület, a teljes értékesítésének egyharmadát teszi ki – nyilatkozta korábban Martin J.Hörmann a német Logistik Journal-nak. Az interjúban a felsővezető többek közt hangsúlyozta: a Hörmann az utóbbi években sokat dolgozott a folyamatok összehangolásán, az egyedi és kombinált megoldások kidolgozásán.

A Hörmann piacvezető előnye, hogy minden rakodási szituációhoz a megfelelő rendszert ajánlja csarnokban és csarnok előtt is a hatékony be- és kirakodás elősegítésére. Optimálisan egymásra hangolt rendszert kínál, amely minőségben, működésben, megbízhatóságban és gazdaságosságban a legjobban megfelel az elvárásoknak, igényeknek. A rakodóállás összes komponense elérhető, ezek mindegyike saját fejlesztésű és gyártású, kiváló minőségű anyagból készült Hörmann termék, a vállalat szakértelmét a Rakodástechnikai prospektus foglalja össze.

A Hörmann is részt vesz a 2018. április 11-én nyitó Construmán: A pavilon, 306A stand! Az alábbi linkről letölthető a vásártérkép és ugyanitt kedvezményes belépőjegy is igényelhető!
www.hormann.hu/construma/

A Hörmann rakodástechnikai katalógusáért kattintson a hír alatti termékképre. Ha ajánlatot, további információt vagy katalógust szeretne kérni a Hörmann Hungária Kft. munkatársától, használja a megfelelő gombot.
A hírben szereplő termékek
Hörmann MWB kerékblokkoló rendszer
 
Hörmann MWB kerékblokkoló rendszer

Rakodás esetén a hatékony lebonyolítás mellett a biztonság áll az első helyen. Ehhez a tehergépkocsinak abszolút megbízhatóan a dokkolási pozícióban kell maradnia. Villástargoncával történő be- és kirakodás során a targonca fékezésekor és elindulásakor nagy erők hatnak a tehergépkocsira. A jármű ebből adódó mozgásai miatt a rámpakiegyenlítő lecsúszhat annak rakfelületéről, és ez súlyos balesetekhez vezethet. Egy kerékék ilyenkor nem mindig jelent megbízható védelmet. Az MWB kerékblokkoló rendszer ezzel szemben hatékonyan akadályozza meg, hogy a tehergépjármű elhagyja a biztonságos dokkolási pozíciót, ezzel is növelve a biztonságot a rakodóállomáson.

BIM
Termékismertető
BIM
Tovább
Termék kártya
Kategóriák
Dokkolók és rámpakiegyenlítők
Dokkolók és rámpakiegyenlítők
Raktártechnika
Raktártechnika
Berendezések
Berendezések
Épületszerkezetek

Nyílászáró, szigetelés, burkolat, ...

Épületgépészet

Kazán, klíma, légkezelő, szaniter, ...

Épületvillamosság

Elosztó, lámpa, tűzjelző, kamera, ...

Berendezések

Utcabútor, targonca, irodabútor, ...

Eszközök

CAD szoftver, hőkamera, vésőgép, ...